ابرهایی عجیب اما زیبا ...




















Blog . Profile . Archive . Email  


شگفتی های جهان

پاره ای از شگفتی های جهان

 براي بسياري از ساکنان شهرهاي بزرگ ديدن اشکال مختلفي که ابر مي سازد به دليل تراکم ساختمانها و آلودگي هوا ممکن نيست.

اما براي خيال پردازان و البته دانشمندان که براي ديدن ابرها فضاهاي بازتري را مي جويند ديدن اشکال غريب ابر هم لذت بخش است و هم دليل خوبي براي پژو هش هاي آب و هوايي
گاه اشکال تشکيل شده توسط ابرها آنقدر عجيبند که انسان را به ياد قارچ اتمي ويا يک لوله عظيم مي اندازند. در ادامه نگاهي داريم به چند تا از عجيب ترين ابرهاي تشکيل شده


ابر کلوين - هلموتز 
اين ابر زيبا که مانند موجهاي توفنده اقيانوس به نظر مي رسند به نام دو فيزيکدان آلماني و انگليسي به نام هاي هرمان فون هلموتز و لرد کلوين معروف شده و حاصل مواجهه دولايه متفاوت هوا با يکديگر است که يکي سريعتر از ديگري حرکت مي کند.

 

ابرهاي سيروس اشعه اي 
ابرهاي سيروس معمولا در بلندترين و سردترين نقطه جو در نقاط گرمسيريتشکيل مي شوند و در پنج نوع متفاوت طبقه بندي مي شوند که ابرهاي اشعه اي يکي از عجيب ترين آنها هستند نکته جالب اين است که اين ابرها در حالي که با هم موازيند اما همگرابه نظر مي رسند.

 

ابر نيلوفري 
ابر نيلوفر يا شکوه صبحگاهي يکي ديگر از پديده نادر است و به همان اندازه هم چشمگير است. اين رول ابر در پايين لايه جوي پيش از طوفان رخ مي دهد و اغلب در شمال استراليا مشاهده شده است. شکوه صبح همچنين در آلمان، مرکزايالات متحده ،انگليس و شرق روسيه مشاهده شده است.آنها مي توانيد 1000 کيلومتر طول داشته باشند. با وجود بيش از 70 سال مطالعه توسط دانشمندان اين پديده شگفت انگيز جوي تا کنون به وضوح درک نشده است.

 

ابرهاي ماماتوس 
اين نوع ابرها واقعا شکلهاي عجيبي را به وجود مي آورند. اين پديده جوي گاه صورت وحشت آوري به خود مي گيرد علي الخصوص اينکه همراه با رعد و برق شديد رخ مي دهند. جريان همرفت و رانش هواي سرو باعث پف کردن ابر به سمت پايين مي شود.

 

ابر يوفو 
اين ابرها که بر اثرجاذبه زمين به وجود مي آيد يکي از زيباترين و نادرترين ابرهاست اين ابر را به راحتي مي توان با يک اثر فرازميني از يک بشقاب پرنده در فيلمهاي تخيلي اشتباه گرفت.

 

ابر ژاک کاستيو 
اين ابر با اشکال وحشت آورش نشانگر خشونت و هرج ومرج است

تشکيل چنين ابرهايي در هنگام طلوع يا غروب با رنگهاي عجيبي توام مي شود که گاه مي تواند شبيه يک تابلوي نقاشي البته از نوع سورئال آن باشد.

 

منبع : خبرآنلاین


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:ابر , عجیب,ساعت 18:1 توسط مبین یارویسی| |


Power By: LoxBlog.Com